2011. július 10., vasárnap

A lámpák

Volt a szobában két lámpa.
Az asztalnál lévő olvasólámpa, és a plafon közepén lévő csillár.
Az olvasólámpát akkor használták, mikor valaki leült az asztalhoz, a felső lámpát pedig minden nap, mikor esteledett.
Az olvasólámpa nagyon irigyelte a csillárt.
Hisz őt minden nap feloltják, ő minden nap dolgozhat, és fent van!
Mindent lát. Ő a szoba legmagasabban lévő tárgya.
Őt is látja mindenki, nincs eldugva egy asztalon, a fénye mindenen és mindenkin megcsillan.
És három izzója is van!
Nem úgy mint ő, aki csak az asztalon lévő dolgokat világíthatja meg, csak papírokat, néha egy üvegpoharat, és csak egy pici izzóval.
Mondta is egy este a csillárnak:
- Jaj de szívesen cserélnék veled! Szeretnék én is olyan magasan lenni!
Mindenkire világítani, mindenhová eljuttatni a fényem.
- Egyrészt nem is a te fényed, hanem az izzóé,- mondta a csillár a kis lámpásnak.
Másrészt miből gondolod, hogy fent fenékig tejfel az élet?
Itt csak én vagyok, magányosan. Hiába van három izzóm, mostanában ki fognak égni, és tudom, csak egy újat fogok kapni.
Mondta a gazda, hogy sokat fogyasztok.
- Jó, de akkor is, te fent vagy. Kilátsz még az ablakon is! És lát téged mindenki.
- Oké, ebben igazad van, - felelte a csillár - de mint mondtam, magányos vagyok.
Mellém nem ül le senki egy csésze kávéval vagy teával, ha téged használnak, akkor én le vagyok oltva, és sötéten figyelem, milyen kellemes, hangulatos a te apró fényed, ami pont elég, ha olvas vagy tévézik valaki.
Neked vannak asztali ismerőseid, sőt megkockáztatom, barátaid, nem csak a legyek jelentik a társaságot.

- Igazad van,-gondolkodott el a kis lámpa, és már nem is akart annyira magasra kerülni.

2 megjegyzés:

  1. Kedves Heni,igaz én már jócskán kinőttem a gyerekkorból,de nagyon szeretem a meséidet,es ha virtuális engedélyedet megkapom ,az oviban is szeretnek mesélni belőlük a gyerekeknek.Tudom,hogy ezt e keres nélkül is megtehettem volna,hiszen senki nem tudná,hogy más tollával ékeskedem,de akkor a lelkem háborognak.- ha nem szeretnéd,akkor csak csendben olvaslak eztán is.

    VálaszTörlés
  2. Természetesen meséld nyugodtan, nem tervezek könyvkiadást, sem jogdíj szedést. Csak örülök, hogy másnak is tetszik.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...