2011. december 1., csütörtök

A kis teve versenyez

Krisztián meséje a fiúknak

Élt egy kis teve a sivatagban, az anyukájával.
Kétpúpúak voltak, szépek, erősek.
Büszke is volt a kis teve a családjára, a teveségére, és sokat beszélgetett erről anyukájával.
- Miért van púpunk?
- Abban tároljuk a folyadékot, emiatt tudunk sokáig fennmaradni a sivatagban is.
- És ha kifogy belőle a víz?
- Nem fogy ki soha teljesen, mert olyan hosszú ideig elég, amennyi idő alatt találunk új forrást, ahol tudunk inni.
A kis teve megnyugodott, és meglátogatta egypúpú barátját, a dromedárt.
- Szia dromedár!
- Szia kétpúpú barátom, hogy vagy?
- Szaladtam hozzád, elmondani, milyen jó nekem, hogy két púpom van, mert így hosszú időre is bemehetek a sivatagba. A vizem sokáig elég, nem kell sietnem sehová úgy mint neked.
- Akkor gyere, fussunk versenyt!- kérte a dromedár.
A kis teve magabiztosan állt oda, majd a rajt szóra elindultak.
Futottak, futottak jó messzire, de a kis teve hamar kifulladt, lemaradt.
- Várj, dromedár, várj! Nem bírom. Nem értem mi van velem? Pedig erős vagyok ám! És teli a púpom.
- Pont ez a baj ezzel. A két teli púpod nehéz, nem tudsz miatta gyorsan futni.
Nekem egy púpom van, az könnyebb, ezért én gyorsabb vagyok.
- Értem dromedár, ne haragudj ha gúnyoltalak.
- Semmi baj teve barátom, gyere holnap is, majd labdázunk.
A kis teve elindult, most a másik barátjához, az alpakához.
- Szia alpaka, hogy vagy?
- Szia sivatagi barátom, jól, köszönöm. Mi szél hozott?
- Meg akarom tudni te gyors vagy, vagy messzire tudsz menni. Hisz a rokonom vagy, de nincs is púpod! Főleg kettő.
- Gyere velem.-kérte az alpaka, és elindultak a magas, sziklás dél-amerikai hegyek között.
Mentek vagy két kilométert, emelkedtek pár száz métert, mire is a kis teve kifulladt.
- Álljunk meg, nem bírom én ezt a terepet sem. De miért?
- Mert nagyok a púpjaid, nehezek, és te is sokkal nagyobb vagy nálam.
Én ide lettem kitalálva a hegyvidékre, rövidebbek a lábaim, kisebb a testem is.
Te sík terepre termettél, oda való vagy. Én pedig ide. A hegyvidéken pedig víz is több van, mint a sivatagodban. Nekem nem kell púp.
- Köszönöm szépen, most is okosabb lettem.- mondta a kis teve, majd némi labdázás után haza is ment.
Ott elmesélte az anyukájának miket tanult, majd bebújt az árnyékba pihenni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...